Kačka Markeťačka

V online marketingu se pohybuji skoro od jeho začátku u nás - od roku 2010. Moje zkušenosti z reklamních a marketinových agentur mi pomohly dostat se přes práci na úspěšných projektech mých klientů až k vlastnímu online projektu Anglicky v pokojíčku.

Proto mě baví pomáhat nejen začínajícím projektům, menším firmám ale všem, kteří potřebují poradit, jak svůj business nastartovat a úspěšně rozjet.

MOJE PRÁCE MI DĚLÁ RADOST

Ve světě online nástrojů, mobilních technologií a marketingu pracuju už od roku 2010. 

I v současné době mě živí online marketing. I když už převážně pro můj vlastní projekt Anglicky v pokojíčku.

Protože je to pro mě nejen práce ale i koníček, stále pomáhám menším i středním firmám a zejména jednotlivcům rozjet jejich projekt, podnikání, marketing nebo sociální sítě, ať už formou školení, poradenství nebo tím, že sama přiložím ruku k dílu.

ALE CO TO STÁLO ÚSILÍ!

Troufám si říct deset let neustálého učení se něčeho nového. 

Jak to celé vlastně začalo. Už jako studentka lingvistiky a literatury na Karlově Univerzitě jsem začala pracovat v agentuře, která se zabývala jako snad první v České republice mobilním marketingem a mobilními aplikacemi. Jmenovala se Crazy Tomato a trošku crazy to asi bylo, vzhledem k tomu, že jsem ještě nikdy třeba ani nevlastnila chytrý telefon. 

Jedním z mých úkolů bylo vytvořit databázi potenciálních klientů a začít s nimi domlouvat schůzky pro obchodníky, kteří prodávali portfolio nových produktů na trhu. 

FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT!

Můj další úkol byl ještě o něco víc mimo moje schopnosti. Měla jsem vytvořit pro společnost marketingové materiály. Zase ten pocit zodpovědnosti za něco, o čem nemám ani páru. Měla jsem vlastně vysvětlit naše produkty tím nejlepším možným způsobem, když jsem sama nerozuměla pořádně ani jednomu z nich. O znalosti, jak produkt prodat, ani radši nemluvím.

Ale jak se říká “Fake it until you make it”. Brzo jsem mimochodem zjistila, že nejsem zdaleka jediná, kdo svoje umění "fejkuje", přeci jenom svět mobilu byl tenkrát ještě v plenkách pro všechny.  

Využívala jsem dvě strategie, který mi vždycky dobře fungovaly.

1. Vyhledávej a obklop se lidmi, od kterých se můžeš učit a kteří ti pomohou růst.        Když nejsou, tam kde pracuješ, hledej jinde a neboj se zeptat. 

2. Naučit se dá všechno, když to zkusíš a uděláš, kolikrát je potřeba. 

Pro Crazy Tomato jsem zařídila call centrum, které zajišťovalo obchodnímu týmu požadovaný počet schůzek, vytvořila marketingové materiály, které se mnohokrát změnily, ale byly hotové. 

Po téměř 4 letech v Crazy Tomato jsem cítila, že už tam není moc co se učit nebo jak se posunout. Proto, když mi můj tehdejší šéf - CCO nabídl přidat se k němu jako jeho obchodní partner v novém projektu, byla jsem okamžitě pro a vytvořili jsme si vlastní agenturu, která pro klienty vyráběla mobilní aplikace. 

TAK ZAČALA MOJE PRVNÍ ZKUŠENOST SE STARTUPEM

Moje zaměření tentokrát bylo account management, sociální sítě a PR komunikace. Už to tu bylo zase, všichni jsme se učili, jak vést společnost o 3 lidech, která se zaměřovala na prodej inovativních technologických řešení, kterým sami zákazníci pořádně nerozuměli.

Postupně se ale z agentury, která vyvíjela věci pro jiné společnosti stával startup s vlastním inovativním produktem. 

A v březnu 2016 přišel zásadní zlom. 

Významný moment,co změnil budoucnost týmu, produktu i společnosti, stejně jako naše osobní životy. Do té doby jsme v tom byli sami. Znovu ale zabodovala moje strategie učit se od nejlepších.

Byli jsme vybráni z 358 startupů z celého světa mezi top 10, které se zúčastní StartupBootCampu - a stanou se tak absolventy nejlepšího akcelerátoru startupů roku 2014 - programu Smart City and Living 2016 v Amsterdamu, což znamenalo kromě 3 měsíčního nonstop vzdělávání mimo jiné i celoživotní poradenství pro růst našeho podnikání, přístup k investorům a klientům a mezinárodní síť mentorů a partnerů.

Žila jsem v kolébce inovace v Evropě - ve městě otevřeném všemu novému - v Amsterdamu a byla jsem šťastná. 

NE KAŽDÁ POHÁDKA MÁ ŠŤASTNÝ KONEC A VŠECHNO ZLÉ JE PRO NĚCO DOBRÉ

StartupBootCamp mi ale dal a naučil spoustu věcí, mimo jiné i to, že team je základ a ten můj stávající neměl svoje základy úplně v pořádku. Tak skončil příběh startupu i život v Amsterdamu.  

Po návratu domů jsem rozhodla dát is od vlastních projektů na čas pauzu a zkusit zase něco nového. Začala jsem pracovat pro kreativní agenturu Loosers Prague. To byla moje první zkušenost s prací projekťáka a vedením více projektů najednou. Navíc už nešlo jen o online, řešili jsme i offline marketing a měla jsem na starosti řadu velkých společností jako Microsoft, Nestlé a další.

Práce s loosers mě strašně bavila, je to neskutečně skvělý tým profesionálů, který mě hodně naučil. Postupně mi ale začínala chybět moje svoboda a práce na něčem, co by bylo "moje". 

VELKÉ ZMĚNY RADŠI POSTUPNĚ

Nakonec ale vyhrála touha a nabídka práce v zahraničí. Začala jsem pracovat pro marketingovou platformu, se sídlem kromě Prahy ještě v Americe, v Los Angeles jsem strávila nakonec jen 2,5 měsíce, než se mi začalo stýskat po domově a vrátila jsem do pražské kanceláře.

Zase se začala ozývat touha po samostatnosti. Rozhodla jsem se pro současného zaměstnavatele pracovat externě a jen na částečný úvazek. A pomáhat jim s propagací na sociálních sítích. 

MŮJ ZAČÁTEK SAMOSTATNOSTI

S kamarádem Honzou Macháčkem jsme založili Travel Akademii, kde jsem měla za úkol primárně project management, propagaci a prodej. 

A co čert nechtěl, přesně v začátku rozkvětu projektu přišel Covid 19 a školení firem o efektivním cestování muselo na odpočinek.

NEBUL A MAKEJ

Naštěstí nebyl čas brečet, protože se začali postupně k mému částečnému úvazku v zahraniční firmě přidávat další menší společnosti, kterým jsem začala pomáhat na vlastní pěst

Někdo chtěl jen jednorázové školení “Jak na sociální sítě”. Jinde jsem pomáhala celkově s propagací, odjinud přicházely dotazy typu, jak si mám udělat grafiku nebo co používáš na tohle a jak děláš tohle. Ale zásadní bylo, že jsem se dokázala uživit sama na sebe ještě lépe než jako zaměstnanec. 

A PAK JSEM DOSTALA DALŠÍ ÚLOHU - MÁMA

Pak přišly děti a to byla další výzva, zvládnout pracovní nápor a nezanedbávat přitom rodinu. Proto u mě musely nastat určité změny v plánování práce a zejména v zaměření se na oblasti, které mi nejvíce jdou a jsou kombinovatelné s rodinou. Jednou z hlavních náplní práce se pro mě stala placená reklama pro projekty s online produkty

Důležitým posunem bylo setkání s Kristýnou Hrabalovou, kdy jsem po jejím boku připravila placenou reklamu na sociálních sítích pro řadu zajímavých klientů. 

A i ona mě k inspirovala k tomu začít se svým vlastním projektem Anglicky v pokojíčku, který mi umožňuje zůstat na mateřské se svými dětmi a zároveň mi dává finanční nezávislost a možnost pracovat, když mám prostor a čas. 

Nad prací s klienty ale nelámu hůl, protože mě naplňuje rozjíždět nové věci a pomáhat tam, kde vidím cestu. Chcete to zkusit také? Nebo už jste na cestě za vlastním podnikáním udělali první kroky, ale jsou místa, kde potřebujete pomoc? 

Co můžu udělat pro vás?

Máte online podnikání, ale něco vám nehraje?
👉 Udělám analýzu vašeho projektu. Společně zjistíme, kde to drhne, a nastavíme změny, které posunou vaše podnikání vpřed.

Chystáte se teprve rozjet svoje online podnikání?
👉 Pomůžu vám nastavit efektivní strategii, která vás od začátku povede správným směrem. Ať už jde o první kroky nebo jasný plán, budete mít pevný základ.
👉 Připravím nebo vyladím kreativní obsah, který zaujme vaše zákazníky, nebo vám poradím, jak na něj.

Máte všechno připravené, ale chcete svůj projekt dostat víc mezi lidi?
👉 Společně nastavíme placenou reklamu tak, aby vám přinášela výsledky a každá investovaná koruna se vám vracela.

Vyzkoušejte mě a zarezervujte si zdarma e-mailovou konzultaci!

Společně se přes email podíváme na váš konkrétní podnikatelský problém nebo dotaz.