Když se blondýna zamiluje

MOJE PRÁCE MI DĚLÁ RADOST

Ve světě online nástrojů, mobilních technologií a marketingu pracuju už od roku 2010. 

I v současné době mě živí online marketing. Tentokrát už ale na volné noze jako projektová managerka nebo jako online marketérka pomáhám menším i středním firmám rozjet jejich projekt, podnikání, marketing nebo sociální sítě, ať už formou školení, poradenství nebo tím, že sama přiložím ruku k dílu.

Ráno vstávám s pocitem, že se těším na nový pracovní den, na úkoly přede mnou, baví mě pracovat s různými kolegy, na různých projektech, rozhodně to nikdy není nuda nebo stereotyp. 

V práci si užívám pocit, že si hodně věcí dokážu udělat sama a nemusím být závislá na někom dalším. Díky spoustě zkušeností z různých projektů a s různými nástroji vím, jak si pomoct, i když sama danou dovednost nemám. 

V dnešním světě se snad na všechno nabízí řešení nebo nástroj, problém je často spíš v tom, že se jich nabízí nepřeberné množství a ne všechny fungují dobře, nebo nejsou v konečném důsledku za příznivou cenu. 

Dneska už vím, kam sáhnout a nebo když testuju novou službu nebo nástroj, jaký má být a co od něj chci, aby mi produkt pomáhal a ne přidělával práci.

Večer už chodím spát s čistou hlavou, a to nejen proto, že mi zbývá čas na to si ji umýt.

ALE CO TO STÁLO ÚSILÍ!

Troufám si říct deset let neustálého učení se něčeho nového. Spoustu nezdarů, stresů a vytrhaných vlasů. (Naštěstí ne šedivých, to by byl průšvih pro Technicky Blond 🙂 

A jak ta moje láska k mobilu, onlinu a technologii vlastně začala?

Už jako studentka lingvistiky a literatury na Karlově Univerzitě jsem začala pracovat v agentuře, která se zabývala jako snad první v České republice mobilním marketingem a mobilními aplikacemi. Jmenovala se Crazy Tomato a trošku crazy to asi bylo, vzhledem k tomu, že jsem ještě nikdy třeba ani nevlastnila chytrý telefon. Jednoznačně se dá říct, že mě přijali díky mým soft skills a osobnosti, určitě ne kvůli jakýmkoliv znalostem nebo dovednostem v oboru. 

Jedním z mých úkolů bylo vytvořit databázi potenciálních klientů a začít s nimi domlouvat schůzky pro obchodníky, kteří prodávali portfolio nových produktů na trhu. Ještě dneska vidím ten “sofistikovaný” excel, úplně plný poznámek a barev, který jsem používala v podstatě místo CRM. Taky si pamatuju ten super pocit, když se mi povedlo se domluvit s potenciálním klientem, ale i ten nepříjemný pocit odmítnutí, když osoba na druhém konci drátu zjistila, že o tématu vím sama asi tak stejně nebo míň než oni. 

FAKE IT UNTIL YOU MAKE IT

Můj další úkol byl ještě o něco víc mimo moje schopnosti. Měla jsem vytvořit pro společnost marketingové materiály. Zase ten pocit zodpovědnosti za něco, o čem nemám ani páru. Měla jsem vlastně vysvětlit naše produkty tím nejlepším možným způsobem, když jsem sama nerozuměla pořádně ani jednomu z nich. O znalosti, jak produkt prodat, ani radši nemluvím.

Ale jak se říká “Fake it until you make it”. Dalo by se asi přeložit jako předstírej, dokud se to, co předstíráš, nestane pravdou. Brzo jsem mimochodem zjistila, že nejsem zdaleka jediná, kdo svoje umění „fejkuje“, přeci jenom svět mobilu byl tenkrát ještě v plenkách pro všechny.  

Využívala jsem dvě strategie, který mi vždycky dobře fungovaly.

1. Vyhledávej a obklop se lidmi, od kterých se můžeš učit a kteří ti pomohou růst. Když nejsou, tam kde pracuješ, hledej jinde a neboj se zeptat. 

2. Naučit se dá všechno, když to zkusíš a uděláš, kolikrát je potřeba. 

Pro Crazy Tomato jsem zařídila call centrum, které zajišťovalo obchodnímu týmu požadovaný počet schůzek, vytvořila marketingové materiály, které se mnohokrát změnily, ale byly hotové. Přesunuli mě do obchodního týmu, a tak začala moje další výzva.

383478_10151582644744765_1454616473_n

Po téměř 4 letech v Crazy Tomato (to bylo asi moje nejdelší působiště na jednom místě), jsem cítila, že už tam není moc co se učit nebo jak se posunout. Proto, když mi můj tehdejší šéf – CCO nabídl přidat se k němu jako jeho obchodní partner v novém projektu, byla jsem okamžitě pro a vytvořili jsme si vlastní agenturu, která pro klienty vyráběla mobilní aplikace. 

TAK ZAČALA MOJE PRVNÍ ZKUŠENOST SE STARTUPEM

Moje zaměření tentokrát bylo account management, sociální sítě a PR komunikace. Už to tu bylo zase, všichni jsme se učili, jak vést společnost o 3 lidech, která se zaměřovala na prodej inovativních technologických řešení, kterým sami zákazníci pořádně nerozuměli.

Postupně se ale z agentury, která vyvíjela věci pro jiné společnosti stával startup s vlastním inovativním produktem. 

A v březnu 2016 přišel zásadní zlom. 

Významný moment,co změnil budoucnost týmu, produktu i společnosti, stejně jako naše osobní životy. Do té doby jsme v tom byli sami. Znovu ale zabodovala moje strategie učit se od nejlepších.

Byli jsme vybráni z 358 startupů z celého světa mezi top 10, které se zúčastní STARTUPBOOTCAMPU – a stanou se tak absolventy nejlepšího akcelerátoru startupů roku 2014 – programu Smart City and Living 2016 v Amsterdamu, což znamenalo kromě 3 měsíčního nonstop vzdělávání mimo jiné i celoživotní poradenství pro růst našeho podnikání, přístup k investorům a klientům a mezinárodní síť mentorů a partnerů.

Žila jsem v kolébce inovace v Evropě – ve městě otevřeném všemu novému – v Amsterdamu a byla jsem šťastná. 

DSC_2011

NE KAŽDÁ POHÁDKA MÁ ŠŤASTNÝ KONEC A VŠECHNO ZLÉ JE RO NĚCO DOBRÉ

Bohužel, ne každá pohádka má šťastný konec. StartupBootCamp mi ale dal a naučil spoustu věcí, mimo jiné i to, že team je základ a ten můj stávající neměl svoje základy vůbec v pořádku. Tak skončil příběh startupu i život v Amsterdamu.  

Po návratu domů jsem rozhodla dát is od vlastních startupů na čas pauzu a zkusit zase něco nového. Začala jsem pracovat pro kreativní agenturu Loosers Prague. To byla moje první zkušenost s prací projekťáka a vedením více projektů najednou. Navíc už nešlo jen o online, řešili jsme i offline marketing a měla jsem na starosti řadu velkých společností jako Microsoft, Nestlé a další.

Práce s loosers mě strašně bavila, je to neskutečně skvělý tým profesionálů, který mě každý hodně naučil. Postupně mi ale začínala chybět moje svoboda a práce na něčem, co by bylo „moje“. 

VELKÉ ZMĚNY RADŠI POSTUPNĚ

Nakonec ale vyhrála touha a nabídka práce v zahraničí. Začala jsem pracovat pro marketingovou platformu, se sídlem kromě Prahy ještě v Americe, v Los Angeles jsem strávila nakonec jen 2,5 měsíce, než se mi začalo stýskat po domově a vrátila jsem do pražské kanceláře.

Tentokrát mi to trvalo asi nejdelší dobu – naučit se pracovat s nástroji, které jsem potřebovala pro svou práci ovládat.

Nicméně se povedlo a zase se začala ozývat touha po samostatnosti. Rozhodla jsem se pro současného zaměstnavatele pracovat externě a jen na částečný úvazek.

MŮJ ZAČÁTEK SAMOSTATNOSTI

S kamarádem Honzou Macháčkem jsme založili Travel Akademii, kde jsem měla za úkol primárně project management, propagaci a prodej. 

A co čert nechtěl, přesně v začátku rozkvětu projektu přišel Covid 19 a školení firem o efektivním cestování muselo (snad prozatím) alespoň na nějakou dobu na odpočinek, ještě před tím, než mělo možnost vůbec pořádně vyrazit do světa. 

NEBUL A MAKEJ

Naštěstí nebyl čas brečet, protože se začali postupně k mému částečnému úvazku v zahraniční firmě přidávat další menší společnosti, kterým jsem začala pomáhat na vlastní pěst

Někdo chtěl jen jednorázové školení “Jak na sociální sítě”, někdo chtěl pomoct zorganizovat firemní procesy a nastavit systém plánování úkolů nebo pomoct zorganizovat svůj čas. Jinde jsem pomáhala celkově s propagací, odjinud přicházely dotazy typu, jak si mám udělat grafiku nebo co používáš na tohle….

Čím dál víc se ukazuje, že když lidem ukážete cestu, jak si věci udělat SNADNO A SAMI, vede to k oboustranné spokojenosti. Mě těší pomáhat a přitom se nikdy nedostat do stereotypu nebo vyhoření, klienti jsou rádi, když se naučí, co neuměli, můžou si řadu věcí udělat sami, a ušetří tak za zaměstnance, služby nebo nástroje, které nepotřebují nebo jim nepomáhají.

A tak po dlouhé pauze došlo k obnovení tohohle blogu, protože….

VŠECHNO SE DÁ NAUČIT. TAK SE POJĎMĚ UČIT SPOLU

…A proč „Technicky Blond“? Nebudu lhát, většina klientů (ne ale všichni) jsou vlastně klientky, tak tu určitě do budoucna najdete i nějaké příběhy, co potěší výhradně ženské publikum 🙂

 

Tagy:
Kateřina Adamová
Jako projektové managerce v online marketingu už mi roky pomáhají různé nástroje a aplikace. Usnadňují mi všechno: od plánování úkolů, přes tvorbu materiálů až po efektivní propagaci. Proto mě baví pomáhat nejen začínajícím projektům, menším firmám ale všem, kteří potřebují poradit, jak si svou práci zefektivnit. Více o mně zde >>
Komentáře